Jak odstranit vteřinové lepidlo z pokožky

02.08.2020

Dnes jsem opravoval auto a když jsem pracoval s vteřinovým lepidlem,tak jsem si nechtěně potřísnil prsty na ruce. Kd to zažil, tak zná ten nepříjemný pocit prstů v těsném krunýři z lepidla. Zbavit se ztuhlého lepidla z prstů není jednoduchá záležitost. Při použití hrubé síly strhnete lepidlo i s kůží. Spěchal jsem tedy domů a neprodleně jsem se obrátil o radu na (ne)přítele Googla :)
Prošel jsem pár webů s nejrůznějšími radami, většinou s reklamou na koupi nejrůznějších "nejlepších a nejúčinnějších" odstraňovačů lepidla a pak i s několika starými dobrými babskými radami :)
A začal jsem zkoušet. Nejdříve máčet ruce v teplé vodě. Pak v teplé vodě s mýdlem. Nic. Pak jsem zkusil teplou vodu s jedlou sodou. Zase nic. Následoval peroxid vodíku. Tady se dostavily určité dílčí úspěchy. Jednolitá vrstva lepidla se trochu narušila a oddělily se drobné šupinky. Pořád ale slabý výsledek, vzhledem k rozsahu potřísnění. Dále byly na řadě poněkud drsnější metody jako použití maziva WD40, čističe karburátorů nebo brzdové kapaliny. Ty jsem raději nezkoušel.
Přemýšlel jsem, co nemá takové lepidlo rádo. A napadlo mě, že lepidlo se moc nekamarádí s mastným povrchem. Tak jsem prsty pořádně promazal modrou indulonou, nechal chvilku vstřebat a pak jsemtřel prsty o sebe. A světe div se, zabralo to! Lepidlo se začalo drolit a odlupovat. Po chvíli mnutí rukou bylo pryč.
Takže kdyby se vám někdy přihodilo něco podobného, sáhněte po induloně.


© 2020 Blog Vladimíra Plevy. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky